2018. augusztus 8., szerda

Kudowa-Zdrój, Błędne Skały, SzG3

Ez volt az egyik elsődleges úti célunk, ami miatt Lengyelországba jöttünk. A homokkő képződmények egyébként egészen a cseh-német határtól (Szász-Svájc - Cseh Svájc) egészen eddig terjed, kisebb megszakításokkal. Ezen a részen is vannak olyan szabadon látogatható helyek, ahol akár egy hetet is el lehet tölteni anélkül, hogy ugyanazt még egyszer megnéztük volna (pld. a Bástya szikla és környéke).
A hely a Karlów - Kudowa-Zdrój útról közelíthető meg. Egyrészt rendesen ki van táblázva, másrészt egy hatalmas parkoló is van ott. Ugyanis kétféleképpen közelíthető meg a hely. Vagy a parkolóból gyalog kb 3 km, vagy egy magán úton keresztül, ami a térkép alján látható parkolóig visz fel, ami csak kb. 200 m-re van a sziklák bejáratától. Itt fizetni kell, 20 PLZ az ára (2018). Miután egyirányú az út, egyszer felfelé, egyszer lefelé lehet konvojban közlekedni. A sorompó előtt be kell állni a sorba és várni az indulást (ha jól emlékszem, minden egész órában lehet felmenni). Lefelé is óránként lehet lejönni, ezek indulási ideje a fotóalbum utolsó képén látható.
A parkolóból kb. 200 m a pénztár. Ha megvettük a jegyeket, egy kapun kell bemenni, ami előtt egy barátságos bácsi mindenkit üdvözöl és mindenkivel kezet fog és érdeklődik, hogy honnan jön. Szokatlan, de kellemes dolog. Innen néhány m-t kell csak felfelé menni, mivel ettől fogva vízszintes az út. Egy jó tanács. Először érdemes a kilátóba felmenni, mivel az út körbe kivisz a területről és a pénztárhoz hoz vissza, onnan nem lehet visszamenni a kilátóhoz. Ha ezzel végeztünk, akkor irány a labirintus!. Itt nem a sziklák mérete a döbbenetes, hanem azok sűrűsége. Végig pallókon vezetnek minket, oldal irányban minden kis kerítésekkel le van zárva, nehogy arra menjen valaki és eltévedjen. A sziklák néhol olyan keskenyek, hogy csak lapjával lehet elférni, néhol még a hátizsákot is le kell venni, hogy átférjen az ember. Ezt mondjuk azért előre jelezni kellene, mivel egy 100 kg-os ember vagy kövérebb szerintem nem tud átjutni a labirintuson. Visszafelé meg nem lehet menni, mert egyirányú. Magáról a labirintusról nem írok semmit, meg kell nézni a képeket ill. személyesen végig gyalogolni (egyetlen magyart sem láttunk erre). Ha végeztünk a labirintussal, akkor egy gyönyörű beton! gyalogúton visszatérhetünk a pénztárhoz, közben 2 szép kilátóval. Itt látszik, hogy a cseh-lengyel határ milyen közel van, látható, hogy a határkövek a kilátó előtt találhatóak (tehát Lengyelországból nézünk Csehország felé - abszolút szép kilátásokkal). Ha visszaértünk a parkolóhoz, érdemes beállni a kocsival a sorba, hogy viszonylag gyorsan leérhessünk.
Egy megjegyzés: sajnos a képek egy részével nem vagyok teljesen elégedett, mivel általában  bal felső irányból (szemből) sütött a nap és nagyok voltak a fény-kontrasztok. Ez van. Az összes itt készült kép a Fotóalbumon keresztül megtekinthető (alább)!

Vissza a főoldalra (katalógus)

Beszámoló Fotóalbuma ITT található!

a bajszos barátságos bácsi (üdvözlő bizottság)

irány a labirintus!

a labirintus vége
 a visszaút (nálunk hol van ilyen út az erdőben?)
 az egyik határkő
a kilátó
Csehország Lengyelország felől

Vissza a főoldalra (katalógus)

1. Nagyon érdekes volt a leírás. Krakkótól szeretnénk eddig eljönni kisebb megállásokkal.

2. Az jó hosszú út lesz, alegrövidebb változat is 325 km! Szerintem várd meg az összes beszámolót, igencsak érdekesek lesznek (és sok). Mi összesen 8 napot töltöttünk ezen a területen (Nowa Rudából 40 km-es körzetben mozogtunk és így is egy csomó dolgot ki kellett hagyni). Szerintem ez a terület egy külön túrát igényel.